Prekystaliai ir paslaugų teikimo punktai, tarp jų – registratūros bei informaciniai langeliai, turi būti visiems – lankytojams, pastato klientams, personalui – prieinami ir suprantami.
Didesniuose pastatuose – stambiose viešąsias paslaugas teikiančiose organizacijose, komercinėse įstaigose – įrengiami dideli prekystaliai ir registratūros stalai su keletu vietų, skirtų personalui ir klientams. Prekystaliai ir registratūros stalai gali būti kelių aukščių.
Žemesnio stalo aukštis neturi būti didesnis kaip 760 mm (matuojant nuo grindų), po juo turi būti tuščia 700 mm erdvė. Tokio stalo plotis turi būti 1800 mm (mažiausiai – 1500 mm), kad prie jo galėtų sėdėti du žmonės: vienas šalia kito, ar vienas priešais kitą. Po stalo paviršiumi turi būti tuščia 650 mm erdvė tam, kad žmonės galėtų patogiai atsisėsti ir perskaityti bei pasirašyti dokumentus. Jeigu tikėtina, kad žmonės prie stalo sėdės ir personalo darbuotojo, ir kliento pusėje, tai pageidautina, kad būtų sukurtos negilios įstrižos nišos sėdinčių žmonių keliams pakišti.
Stalviršis turi būti įrengtas 950 mm – 1100 mm aukštyje virš grindų. Jei vietos užtenka, vienas darbinis paviršius įrengiamas 950 mm, o kitas – 1100 mm aukštyje.
Registratūros zonos ir kiti stalai turi būti lengvai prieinami iš abiejų pusių. Tam turi būti skirta tuščias 2440 mm x 2440 mm plotas.
Jeigu nuo prekystalio žmonėms teks imti smulkius daiktus: pinigus, bilietus ir t.t., tai prekystalio priekio kraštas turi būti šiek tiek pakeltas, kad nuo prekystalio nekristų daiktai.
Stalo priekis turi aiškiai skirtis nuo likusio darbinio paviršiaus. Jeigu tokiuose staluose dėl saugumo reikia įrengti stiklinę pertvarą, tai ji turi būti aiški ir neužstatyta.
Dirbtinio apšvietimo, išorinių langų ir kitokių šviesos šaltinių įrengimo vietos turi būti apgalvojamos kartu su stiklinės pertvaros vieta ir įrengimu, kad būtų galima išvengti klaidinančių atspindžių, blizgesio. Ant stiklo negalima klijuoti lipdukų, skelbimų ir pan., kad nepablogėtų matomumas.
Įrengus stiklines pertvaras, turi būti atsakingai apsvarstomas balso garsinimo sistemos (dar vadinamos kalbos, girdėjimo gerinimo ir balso perdavimo sistemomis) įrengimas.
Tokia sistema bus pravarti visiems, tarp jų – žmonėms su klausos sutrikimais. Juk per bet kokią užtvarą žmonėms sunkiau susikalbėti.
Registratūros zonos stalai ir paslaugų staliukai turi būti vienodai apšviesti 200 liuksų stiprumo šviesa. Darbuotojo veidas turi būti visuomet apšviestas tam, kad nebūtų sunku išsiaiškinti vaizdinės komunikacijos ir skaitymo iš lūpų būdu.
Klausos gerinimo sistema turi būti įrengta visuose registratūros staluose bei paslaugų staliukuose.
Priimamojo zonos stalas ir prekystaliai:
– turi būti pastatytas taip, kad jį būtų galima lengvai pamatyti ir atpažinti nuo pagrindinio įėjimo.
– turėtų būti lengvai randamas einant iš pagrindinių pastato dalių: fojė, koridorių, laiptų ir liftų.
– turi būti pastatytas kuo toliau nuo potencialių triukšmo šaltinių: barų, pagrindinio pastato įėjimo ir pan., kad triukšmas netrukdytų dirbti.
– turi būti dviejų aukščių, kad atitiktų visų žmonių – ir stovinčių, ir sėdinčių poreikius, kaip parodyta šalia esančiame paveikslėlyje.