Netinkamai prižiūrimos statybos: patikra, taisymas ar statybų pradžia gali sukelti pavojų praeiviams. Vykdant statybų darbus privačioje valdoje, gali tekti laikinai pastatyti pastolius ar užtverti kelią, pvz., įrengti medžiagų sandėlį. Požeminių įrengimų: drenavimo sistemų, vandens ar dujų vamzdžių, telefonų ar elektros laidų reguliari priežiūra ir tvarkymas, iškastos žemės ar statybinių medžiagų sankaupos šalia statybų aikštelės sutrikdo judėjimą šalia esančiais takais.
Tokie laikini kliuviniai ar paviršiuje esančios atviros angos sukelia grėsmę vyresniems, silpnaregiams, akliems, sunkiai judantiems žmonėms. Aplinktakis per važiuojamąją dalį nėra tinkamas sprendimas.
Statybų aikštelės
Pastolių ar laikinos tvoros iškėlimas ant šaligatvio ar kitos visų naudojamos erdvės gali sumažinti pėstiesiems skirtą erdvę ir gali padidinti jų riziką atsitrenkti į išsikišusius objektus. Pastoliai ar laikinosios tvoros ant šaligatvių gali stovėti tik tuo atveju, jei pėstieji apie kliuvinius bus tinkamai informuojami.
Jeigu pastoliai įrengiami virš šaligatvio, tai yra būtina laisva 2200 mm aukščio erdvė žmonėms praeiti. Virš galvų kybanti platforma turi pilnai uždengti šaligatvį per plotį ir per ilgį, kad pėstieji būtų apsaugoti nuo įvairių krentančių objektų. 2200 mm aukštyje ir žemiau negalima įrenginėti jokių kryžminių konstrukcijų, nebent tuo maršrutu nesinaudoja pėstieji. Jeigu kryžminės konstrukcijos yra naudojamos, tai tokie praėjimai turi būti užtverti skersiniais arba borteliais.
Pageidautina, kad viešose vietose įrengti pastoliai būtų užtverti tvora, taip sumažinant bet kokio susidūrimo galimybę. Tokioje tvoroje negali būti išsikišusių dalių, smailų kraštų ar į išorę atvertų durų. Apsauginė tvora tamsiu paros metu privalo būti gerai apšviesta.
Jeigu pastoliai nėra užtverti, tai jie privalo ryškiai skirtis aplinkos fone ir būti visų praeivių aiškiai matomi.
1800 mm pločio erdvė be kliuvinių yra reikalinga tuomet, jeigu tvora ar pastoliai išsikiša į kelią ir gali sutrikdyti dideliu srautu vykstantį judėjimą. O 1200 mm pločio laisva erdvė privaloma tose vietose, kur žmonių srautas nėra toks didelis. Išsikišančios dalys, pvz., stulpų galai turėtų būti kuo labiau sumažinti. Vietose, kur stulpų galai išlieka kaip kliūtys, jie privalo būti su įmovomis ar kitokia apsauga. Tvoros turėtų būti pažymėtos specialiomis spalvotomis juostomis, bent 150 mm pločio ir 1400 mm – 1600 mm aukštyje virš žemės paviršiaus.
Vientisinio turėklo, esančio 900 mm – 1000 mm aukštyje virš grindinio įrengimas padės žmonėms su regėjimo sutrikimais surasti saugų kelią pro pastolius ar nustatyti bet kokio saugaus praėjimo vietą.
Nereikėtų įrenginėti maršruto, vedančio pro pastolius. Turėtų būti įrengtas alternatyvus maršrutas. Jeigu jis eina per važiuojamają kelio dalį, tai pėstiesiems turi būti parūpintas atskiras saugus praėjimas, o statybų aikštelės, transporto priemonės ar įranga nuo tokio praėjimo turi būti atitverti.
Turi būti aiškiai pateikta pastolių kompanijos pavadinimas, adresas ir valdžios atstovų, suteikusių teisę statyti tvorą, duomenys.
Kelių ir šaligatvių priežiūra
Įvairūs šaligatvių ar kelių remonto darbai, paviršiaus, užkastų laidų ir vamzdžių atnaujinimas sukelia grėsmes ir nepatogumus pėstiesiems.
Visi remontuojami šaligatviai ir keliai turi būti užtverti 1000 mm – 1200 mm aukščio vientisine užtvara ir prie grindinio pritvirtintu skersiniu, kuris žmones su regėjimo sutrikimais informuotų apie priešakyje laukiančias kliūtis.
Tokia užtvara gali būti tvirta, nelengvai nuverčiama tvora, ryškiai išsiskirianti iš aplinkos.
Jeigu laikini praėjimai yra įrengiami važiuojamojoje kelio dalyje, tai juose taip pat reikia įrengti nužemintus bordiūrus arba pakeltus pėsčiųjų takus. Jeigu žmonių judėjimui bus laikinai skirta važiuojamoji dalis, tai ji turi būti aiškiai atskirta nuo automobilių judėjimo dalies.